ترمیم دندان شکسته

با گذشت زمان ، کشیدن فک ، دندان زدن و خرد کردن اجسام سخت مانند آب نبات یا یخ می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند و باعث ترک شدن خود دندان شود. خمیر داخل دندان شما حاوی اعصاب و رگ های خونی است و طبق گفته انجمن اندودنتیست های آمریکایی (AAE) ، بنابراین اگر دندان دچار ترک خوردگی در آن شود ، می تواند دردناک شود. نشانه ای از دندان ترک خورده درد ناگهانی در هنگام غذا خوردن است ، به خصوص اگر غذای شما درجه حرارت شدید باشد ، اگرچه امکان داشتن دندان ترک خورده و احساس آن وجود ندارد.
چه کاری باید انجام دهید اگر یک دندان در حال ترک باشد
فوراً برای معاینه با مطب دندانپزشک خود تماس بگیرید تا به شما اطلاع دهد که دندان شما به شکسته نصف شده است. دندان شکسته چیزی نیست که شما باید آن را کنار بگذارید ، زیرا هر چه بیشتر منتظر بمانید ، بیشتر در معرض آلودگی در خمیر دندان قرار خواهید گرفت - که می تواند در لثه و استخوان زیر دندان شما پخش شود. اگر نمی توانید بلافاصله دندانپزشک خود را ببینید ، تا روز ملاقات معمول خود را از موارد بهداشت دهان و دندان رعایت کنید ، اما از مراقبت های اضافی استفاده کنید: با مسواک ملایم  بزنید. طراحی موهای زاویه ای نرم و چند زاویه ای.
نحوه ترمیم دندان ترک خورده
سپس دندانپزشک شما قادر به بررسی آسیب ها و تصمیم گیری در مورد بهترین روش درمانی برای نجات دندان شما خواهد بود. در نهایت ، با این وجود ، درمان دندان ترک خورده بستگی به میزان شکستگی آن دارد. اگر یک قطعه کوچک از مینای دندان یا پر کردن آن قطع شده باشد ، برای بازیابی قسمت خرد شده شما فقط نیاز به یک پر کننده جدید یا مقداری پیوند دهنده دارید. اگر تنها یک قطعه کوچک قطع شود ، بخشی از دندان شما نیز ممکن است نجات یابد و به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا یک تاج را روی آن قرار دهد تا از باقیمانده دندان محافظت کند. یا ممکن است برای برداشتن قسمت شکسته شده به جراحی اندودنتیک نیاز باشد. در موارد دیگر ، ممکن است ترک به درون خمیر منبسط شود و ممکن است کانال ریشه یا کشیدن دندان مناسب تر باشد.
انجام سریع عمل می تواند تفاوت زیادی در توانایی شما در صرفه جویی در دندان ترک خورده ایجاد کند ، بنابراین حتما به زودی قرار ملاقات دندانپزشک اورژانس خود را بگیرید. این می تواند در جلوگیری از از بین رفتن دندان به طور کلی حیاتی باشد.


کلبه ی زیبایی دندان ,دندانپزشک ,تواند ,شکسته ,ممکن ,خورده ,ترمیم دندان ,دندان شکسته ,قطعه کوچک ,مینای دندان ,ترمیم دندان شکسته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روزنامک دکتر مجتبی احمدی نژاد ترموستات و کلید لمسی هوشمند | گروه مبنا ASP.NET ثبت شرکت